שיווק B2B

שיווק B2B שונה משיווק B2C במובנים רבים שכדאי לדון בהם בקצרה. ההבדלים העיקריים הם אלה:

  • מספר מקבלי ההחלטות לרוב גדול יותר בהשוואה ל B2B מה שמצריך אינטואיציות גבוהות ויכולת לזהות מי מביניהם הוא מקבל ההחלטות העיקרי. רמז – זה לא תמיד בעל התפקיד הבכיר ביותר.
  • מיומנויות מכירה פרונטליות – תהליך המכירה יכול להיות ארוך וכרוך במספר פגישות ארוכות ומתישות ולכן חשוב להתמקצע בתהליכי מכירה פרונטליים.
  • בד"כ מצריך פיתוח תהליכים עסקיים יותר מורכבים ויקרים
  • יכולת יצירת קשרים ונטוורקינג – היכולת לפתח נטוורקינג חזק היא קריטית להצלחה
  • הערך שניתן נמדד בעיני הלקוחות בסופו של דבר בשורת הרווח, עד כמה השרות תורם למכירות

אמצעי השיווק הנפוצים בB2B:

טלמיטינג

רובנו , בעלי העסקים שמשווקים לעסקים, שואפים למלא את היומן בפגישות. כולם יודעים שבמיוחד בישראל פגישה היא חצי מכירה . אם אתה מעוניין לשכור את שירותיה של חברת טלמיטינג, יש לא מעט חברות טלמיטינג מתמחות אך על מנת ששיתוף הפעולה יצליח יש לעשות עבודת הכנה רצינית שכוללת: מיפוי קהלי יעד, אריזה של מוצרים (כרטיסיות, מסלולים ועוד) הכוללים גם אריזה מותאמת אישית, תמחור של האריזות , הבנה של העסק והתחום בו הוא פועל , של קהל היעד, הכאבים והתשוקות שלהם, מה מניע אותם להתעניין , התנגדויות נפוצות ועוד. כל אלו ועוד הם תנאי להצלחה. חשוב לזכור שהמטרה היא קביעת פגישות רלוונטיות ואם המסר לא עובר כמו שצריך בטלפון וקיימת חוסר הבנה לגבי השירותים שאתה מספק ואיך הם פותרים את הבעיות ללקוח יהיו פיספוסים שהמשמעות שלהם היא בזבוז זמן וכסף.
איך נכון לעבוד מול חברת טלמיטינג?

קשר ישיר עם הנציג. לא מספיק להיות סחבק של הבוס שלו, חשוב ביותר להשקיע בחפיפה ולימוד של העסק שלך עד רמת הבורג, מי שמרים את הטלפונים צריך להבין אותך, את העסק שלך, הייחודיות שלו, מה הערך המוסף שאתה מביא לעסק וללקוחות שלך, במה אתה מתמחה ובאותה מידה את קהל היעד , מהם החסמים , הרצונות, השאיפות, הכאבים. יותר מזה הוא צריך להתחבר לעסק ולאהוב ולהבין בתחום.
זהו שיתוף פעולה לכל דבר ועניין שיש להשקיע בו, ליזום פגישות ושיחות ולהשקיע בחפיפה ולימוד שוטפים
הנציג צריך להיות איש מכירות, לא טלפן שעבר הכשרה בסיסית. היכולת לנווט שיחה ולנפץ התנגדויות שוב ושוב ולהכין את הקרקע למכירה היא אומנות השכנוע, צריך לאהוב ולהתאים לזה

Social

סוד ההצלחה של שיווק ברשתות טמון ב:

טרגוט מדוייק שהוא נגזרת של ההבנה מי בעצם מניע את תהליך המכירה, האם זה המנהלת משאבי אנוש, המזכירה , אנשי השיווק ועוד. כמעט אף פעם זה לא בעל העסק בעצמו שנחשף לפרסומים ומבצע את הפנייה.

מיפוי הערוצים שבהם קהל היעד פעיל
– אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, לינקדאין

בניית קריאטיב מותאם אישית לקהל היעד – מסרים שיווקיים, עיצוב באנרים סביב המסרים, הנעה לפעולה, דפי נחיתה

SEO ,SEM

קידום בSerp של מנועי החיפוש באמצעות SEO וPPC , רלוונטי לכל עסק שיש למוצרים/שירותים שלו נפח חיפוש גבוה . היתרון של חשיפה במנועי החיפוש הוא גם מיתוגי , עסק המדורג במקומות הראשונים נתפס כרלוונטי ויוקרתי יותר בעיני הגולשים . יתרון נוסף ומרכזי הוא חשיפה לקהל יעד ממוקד ורלוונטי.

רכש מדיה

רכש מדיה מתייחס לפרסום באתרים ספציפיים ורלוונטיים. עולם רכש המדיה במנועי חיפוש מורכב מרשת השותפים של גוגל שניתן להציג באתרים החברים בה פרסומות באופן אוטומטי דרך מערכות הפרסום ומקניינות – פנייה לאתרים ספציפיים בפרסום מותאם אישית לצרכי העסק.