טיפים לכתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית אפקטיבית יכולה לעזור לחברה או לעסק שלך להגיע ליותר לקוחות ולגרום להם לפתח נאמנות למותג שלך. יצירת המסר השיווקי בצורה המתאימה מדברת ישירות אל קהל היעד שלך ומכאן בונה קרבה – זהו אחד מאתגרי המכירה הגדולים ביותר. כדי לעשות זאת, אתה צריך להבין איך אנשים צורכים מידע ברשת, ועליך להבין איך לא לאמץ גישה כבדה או מכירתית מדי כאשר אתה מנסה לעניין קונים פוטנציאליים במוצרים/שירותים שלך. עבור האתגר הזה, ריכזנו רשימה של טיפים שיכולים לעזור לך לנצח.

כותרת

הכותרת חייבת להיות מסקרנת לדוגמא: "SEO is dead", אחלה כותרת שבהחלט מעוררת סקרנות לקרוא את המשך המאמר.

דוגמא נוספת לכותרת מוצלחת היא שימוש בפתגמים או ציטוטים ידועים כמו "We'll always have Paris", הציטוט המפורסם מקזבלנקה.

הצגת תועלות ממוקדות

תועלת כמו "סוף סוף תוכל לצאת לטיול מסביב לכולם " עדיפה על הצגת תועלת כמו "מגיע לך כסף, לא תיקח?" הכותרת הראשונה מדגישה תועלת ממוקדת. בכותרת אחת אמרנו לגולש גם שמגיע לו כסף וגם למה הכסף יכול לשמש.

תוכן הצעה ברור ופשוט

ההצעה צריכה להיות קצרה , ממוקדת וברורה." קנה שש בקבוקי מי עדן, קבל בקבוק שביעי חינם"

לעומת "10% הנחה על שישיית מי עדן". אין ספק שהכותרת הראשונה יותר ברורה, הכותרת השנייה מעוררת ישר את השאלה, כמה עולה שישיית מי עדן לפני ההנחה.

מתנות והנחות לרגל חג או אירוע והגבלתם בזמן

נסו להציע מתנה בנוסף או במקום הנחה ולא אחוזי הנחה. לעיתים הנחות נתפסות כלא אמינות, במיוחד בהתחלה כשהעסק חדש ולא מוכר קשה לכם יותר לספק הוכחות שאנשים אכן מזמינים ממכם בשוטף שירותים/מוצרים במחיר מלא. בנוסף, הקפידו להגביל בזמן/כמות את ההצעה, בכך אתם משדרים שההצעה שלכם אטרקטיבית ונחטפת ואתם יכולים להרשות לעצמכם להגבילה.

צרו סיפור סביב המוצרים/שירותים שלכם

בסופו של דבר אתם מוכרים לאנשים, אבל אתם לא מוכרים את המוצר אלא את התועלת של המוצר ואת מה שהוא גורם למתעניין בו להרגיש. אחת הדוגמאות הכי טובות לכך היא מתווכים של דירות יוקרה. מתווך טוב של דירות יוקרה יודע שהוא לא מוכר את הדירה או וילה, נדל"ן תמיד מוכר את עצמו (או שלא), אי אפשר לשכנע מישהו לאהוב או להתחבר לנכס ולכן מתווך טוב לא ישקר לכם ויגיד לכם שהדירה מתאימה למשפחה צעירה אם ברור שהדירה תוכננה לזוג מבוגר ללא ילדים. הוא יראה לכם מלכתחילה רק נכסים שהוא יודע שתתאהבו בהם ואחרי שיוודא שהתאהבתם, ינסה למכור את הסיפור שמאחורי הנכס, את החלום , הוא ייתן לכם טעימה מאיך זה מרגיש כשתזמינו את כל החברים להתארח בפנטהאוז שלכם או בחצר הענקית, הוא ידגיש את השלווה וההרמוניה שמרגישים כשמתעוררים ונוף של ים כחול נשקף מחדר השינה ועוד.

הסיפור שאתם יוצרים סביב המוצר שלכם תמיד חייב תמיד להיות אמיתי אך מכוון רגש או צורך וכמובן הנעה לפעולה.

"לא איכפת לי איזה נכס אתם קונים, העיקר שאתם קונים ממני"

זה המוטו של המתווך נדל"ן ממולח מהפיסקה הקודמת. אותו מתווך נדל"ן טוב לא ינסה לשכנע אתכם לקנות את הנכס הכי יקר שלו, הוא יציע לכם מספר נכסים ולא ינסה למכור לכם את הנכס הכי יקר כי הוא יודע ,שברגע שאנשים מרגישים שמנסים לשכנע אותם לעשות משהו שהם מהססים לגביו, שהם לא בטוחים ורוצים לחשוב עוד, הם ישר מפתחים אנטי ויורדים מהעסקה במהירות. לכן, כשאתם משווקים מוצר שנמכר במספר חבילות אל תנסו למכור באופן ישיר את החבילה הכי יקרה אלא תבנו מסרים שיגרמו לגולשים להתמקד בה.